همشهری آنلاین: بی بی سی : اسرائیل تعمدا به محل استقرارخبرنگاران درغزه حمله کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود به نوار غزه، دو ساختمان رسانه‌ای در غزه را بمباران کردند که دست کم شش خبرنگار زخمی شده‌اند، تصویربردار پرس تی وی نیز در این حملات زخمی شد.

حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به دفاتر رسانه ها در غزه

 گزارش خبرگزاری مهر، شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری از زخمی شدن شش خبرنگار در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

بر اساس این گزارش، هدف از این حمله، ساختمان تلویزیون الاقصی وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس‌)، اعلام شده است که نشان دهنده تاثیرگذاری این شبکه ماهواره‌ای و وحشت صهیونیست‌ها از آن است.

بر اساس این گزارش، دفتر شبکه اسکای نیوز عربی در برج الشروق غزه بر اثر بمباران خسارت‌های سنگینی دیده است.

اسکای نیوز عربی اعلام کرد اسرائیل باید به قوانین جهانی مبنی بر حمایت از غیرنظامیان احترام بگذارد.

خاطر نشان می‌شود فیلمبردار شبکه ایرانی پرس تی وی هم از جمله خبرنگارانی است که در حمله هوایی صهیونیست‌ها به غزه زخمی شده است.

از سوی دیگر شبکه عرب زبان روسیا الیوم گزارش داد دفتر این شبکه در جریان حمله هوایی اسرائیل به غزه خسارت دیده است.

جنگنده های رژیم صهیونیستی، برج "سوا حصری" در مرکز غزه را هدف قرار دادند، بسیاری از شبکه های تلویزیونی و دفاتر رسانه ها در این برج قرار دارد.

روسیا الیوم گزارش داد روز یکشنبه بدترین روز از زمان آغاز یورش نظامی اسرائیل به نوار غزه در روز چهارشنبه به شمار می رود.

این شبکه افزود این حمله، طبقه ای از برج را هدف قرار داد که شبکه القدس در آن قرار دارد، اسرائیل چهار موشک به این ساختمان شلیک کرد که سبب تخریب کامل دفتر این شبکه شد.

خبرنگار روسیا الیوم همچنین اعلام کرد در حمله دیگر اسرائیل، برج الشروق که تعداد زیادی از دفاتر رسانه ای و خبرگزاریها در آن قرار دارد، هدف قرار گرفت.

جزئیات زخمی شدن تصویربردار شبکه پرس تی وی

شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی ایران اعلام کرد ساختمان دفتر این شبکه دو بار هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت که طی آن تصویربردار این شبکه زخمی شده است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت دولت منتخب فلسطین در غزه اعلام کرده است در حمله جنگنده های اسرائیلی به دفتر شبکه تلویزیونی القدس در منطقه رمال غزه، دست کم شش خبرنگار زخمی شده اند.

بیشتر خبرنگاران پس از اولین حمله، دفاتر رسانه ها را ترک کردند، اما پس از بازگشت به این مکان، بار دیگر با حملات هوایی رژیم صهیونیستی روبرو شدند.

بی بی سی : اسرائیل تعمدا به محل استقرارخبرنگاران درغزه حمله کرد

از سوی دیگر واحد مرکزی خبر به نقل از خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد اسرائیل تعمدا به محل استقرارخبرنگاران درغزه حمله کرد.

وایر دی ویس، خبرنگار بی بی سی از غزه گزارش داد « نظامیان اسرائیل علاوه بر بمباران مکرر هوایی ، با استفاده از کشتی های جنگی غزه را هدف قرار دادند. شب گذشته صدای شلیک گلوله توپهای کشتی های جنگی اسرائیل شنیده می شد و چند ثانیه بعد هم صدای برخورد آنها با غزه به صدا در می آمد.

مقامات اسرائیل مدعی شدند تنها اهدافی از قبیل سکوهای پرتاب موشک را هدف قرار دادند اما در این حملات مردم غیر نظامی نیز کشته شدند. در حمله نظامی اسرائیل به یک منزل مسکونی در شمال غزه ، دو کودک سه و یازده ساله کشته شدند. بعلاوه، نظامیان اسرائیل دو ساختمان محل استقرار خبرنگاران داخلی و خارجی را تعمدا هدف قرار دادند. آنها مدعی شدند حماس از این ساختمانها برای ارتباطات استفاده می کرد. در این حمله هشت خبرنگار مجروح شدندکه یکی از آنها یک پایش را از دست داد.

وقتی از مقامات اسرائیل سوال شد آیا آنها می دانستند در این ساختمان خبرنگاران حضور داشتند ، سخنگوی نظامیان اسرائیل گفت از وجود خبرنگاران اطلاع داشتند اما آنها قصد نداشتند به خبرنگاران حمله کنند.»

وی در خصوص نگرانی سازمان بهداشت جهانی درباره اتمام تجهیزات پزشکی بیمارستانهای غزه گفت: « بیمارستانهای غزه قادر نیستند از عهده مجروحان بر آیند. تاکنون سه غیر نظامی در اسرائیل کشته شدند اما این تعداد در غزه به پنجاه و دو نفر رسید که بیش از نیمی از آنها غیر نظامی اند. بعلاوه ، چهار صد مجروح دیگر نیز به بیمارستان شفا انتقال یافتند. تمام بخشهای این بیمارستان مملو از افراد زخمی است و بخش اورژانس به زحمت می تواند به مصدومان رسیدگی کند. مسئولان بیمارستان همچنین نگران کمبود تجهیزات پزشکی اند. امروز صبح گذرگان کرم-شلوم در مرز غزه و اسرائیل بازگشایی شد و مقادیری تجهیزات پزشکی وارد غزه شد.

اما این نگرانی وجود دارد که در صورت آغاز حمله زمینی اسرائیل ، بدون شک شمار زخمی ها به شدت افزایش خواهد یافت و بیمارستانها دیگر قادر به پذیرش مجروحان نخواهند بود.

رئیس اتحادیه خبرنگاران درغزه: با وجود تهدیدات به وظیفه حرفه‌ای خودعمل می‌کنیم

رئیس اتحادیه خبرنگاران در غزه تاکید کرد با وجود تهدیدات رژیم صهیونیستی خبرنگاران همچنان به وظیفه حرفه ای خود در فاش کردن جنایت های این رژیم عمل خواهند کرد.

یاسر ابوهین در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، درباره حملات اسرائیل به دفاتر رسانه ها گفت: یکی از فرماندهان نظامی اسرائیل در گفتگو با رادیو ارتش این رژیم تاکید کرد حمله به دفاتر رسانه ها بر اساس دستور رسمی انجام شد. هر چند که این رژیم اطلاع داشت در این دو ساختمان دفاتر رسانه ها قرار دارد. این فرمانده تاکید کرد تجهیزات پخش ماهواره ای بعضی شبکه های تلویزیونی هدف قرار گرفت.

ابوهین افزود: اشغالگران اهمیت رسانه ها را درک می کند و تصور می کند با حمله به خبرنگاران مانع از انتقال تصویر جنایتهایش در غزه خواهد شد. این اقدام اسرائیل نتایج معکوس به همراه داشت و با واکنش خبرنگاران روبرو شد. خبرنگاران بر انتقال تصاویر و خبر جنایتهای اسرائیل تاکید دارند.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران به وظیفه حرفه ای خود عمل می کنند. ما همبستگی خود را با خبرنگاران زخمی شده در حملات اسرائیل اعلام کردیم. دست تصویربردار شبکه القدس قطع شد. ما با نهادهای حقوقی و رسانه ای عربی و بین المللی برای زیر فشار قرار دادن اسرائیل در مورد خودداری از حمله به خبرنگاران در تماس هستیم. در جنگ سال 2008 اسرائیل مرتکب کشتاری در حق خبرنگاران شد و شش خبرنگار را به شهادت رساند. به نظر می رسد این رژیم می خواهد بار دیگر این اقدام را تکرار کند. علاوه بر این حملات شاهد حملات سایبری گسترده به پایگاه های خبرگزاری های فلسطینی بودیم. ما از خبرنگاران بدون مرکز، اتحادیه جهانی خبرنگاران و اتحادیه خبرنگاران عرب می خواهیم تا به مسئولیت خود برای تلاش به منظور حمایت از فعالیت خبرنگاران عمل کنند.

وی تصریح کرد: غیرنظامیان فلسطینی از جمله خبرنگاران امروز هدف حملات اسرائیل قرار می گیرند. هدف اصلی حملات هوایی اسرائیل غیرنظامیان هستند. اسرائیل حتی به مردم در زمین های کشاورزی شان حمله می کند.

کد خبر 191684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز